علی اکبری - شاهد

علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

" ان پایین فضای جدیدی است "
 
 
تاریخچه نانو تکنولوژی در دنیا
در سال 1959 دانشمند کوانتوم نظی و دارنده جایزه نوبل مطرح نمود اگر دانشمندان ترازیستور را ساختند ما با علم اتمی میتوانیم همین ترانزیستور هارا با مقیاس بسیار کوچک تر میتوانیم بسازیم او قصد داشت تا با قرار دادن اتم ها در کنار یکدیگر کوچکترین مصنوعات بشری را بسازیم. همان ظور که گفته شد نظریه کار بر روی سیستم ها در سطح نانو برای اولین بار توسط استاد فاین من بیان گردید . بعد ها یک دانشجو با رشته کامپیوتر برای انجام پروژه فارغ التحصیلی خود دانشمند بزرگ هوش مصنوعی دکتر مینسکی که پدر علم هوش مصنوعی نیز شناخته میشود را به عنوان استاد راهنمای پروژه فارغ التحصیلی خود برگزید. این دانشجو اقای اریک سعی در شکوفایی این فرضیات نمود. وی بعد از اخذ درجه استادی علوم کاپیوتر با جمع اوری جوانان جویا وکوشا نضریه نانو تکنولوژی را بنا کرد . اولین مقاله وی در زمینه نانو تکنولوژی در سال 1981 با موضوع نانو تکنولوژی ملکولی به چاپ رسید . اولین کسی بود در سال 1991 از دانشگاهش مدرک دکتری نانو تکنولوژی را دریافت نمود.بعدها کشور ها توسعه یافته برنامه ریزی های گسترده ای را برای فعالیت های تحقیقاتی و صنعتی در زمینه نانو تکنولوژی تدوین نموده اند . به روشنی میتوان دید که اینده بشر در اختیار نانو.
نانو چیست؟
واژه فناوری نانو اولین بار توسط نوریو تاینگچی استاد علوم توکیو در سال 1974 بر زبان ها جاری شد . او این واژه را برای توصیف به کار برد.
در سال 1986 این واژه کی اریک در کسلر در کتابی تحت عنوان << موتور آفرینش : اغاز دوران فناوری نانو >> باز آفرینی و تعریف مجدد شد. وی این واژه را به شکل عمیق تری در رساله دکترای خود مورد بررسی قرار داد و بعد ها ان را تحت عنوان << نانو سیستم ها و ماشین های ملکولی چگونگی ساخت محاسبات ان ها >> توسعه داد.
روش های تولید نانو ذرات:
به طور کلی واکنش های شیمیایی برای تولید مواد میتواند در هر یک از حالت های جامد  مایع  گاز صورت گیرد. روش متداول برای تولید مواد در جامد ان است ک با خورد کردن ذرات سطح تماس ان ها افزایش یافته و در ادامه جهت افزایش میزان نفوذ اتم ها  ویون ها این مخلوط در دماهای بالا بیشتر میشود .
در شیمی اصطلاحا به موادی که واکنش های شیمیایی با ان ها اغاز میشود واکنش گر و موادی که در طی انجام واکنش واکنش گر به ان ها تبدیل میشود محصول گویند.
واکنش گر ها میتوانند جامد  مایع  یا گاز باشند. به علاوه واکنشگر ها یا خود یک عنصر مستقل هستند یا میتوانند به صورت ترکیبات چند جزعی باشند ترکیبات چند جزعی را معمولا پیش ساز موگویند.
اولین محصول نانو در ایران:
 
 
اولينمحصولنانوتکنولوژيدرايرانبانامنانوسيدواردبازارشد نانوتکنولوژي،يکشرکتايرانيپيشروودرزمينهفنآورينانو،توانستهاست کهنانونقرهرادرايرانتوليدميکنداينمحصولکه خاصيتآنيتباکتريالداردازورودميکروبها درمحلهايروکششدهتوسطنانونقرهميشود
ازجملهکاربردهايايننانونقرهميتوانبهمواردزيراشارهکرد : ظروفنگهداريغذا،کولرها،يخچالها،وسايلکودکان،موادشوينده
دستمالکاغذيو...
 
نانو بیو تکنولوژی
نانوذراتبخاطرريزبودنميتوانندبهدرونسلولهانفوذکردهوپرده ازرازهايدرونآنهابرداشته،بدونآنکهتداخلعمدهايدرکار
سلولبوجودآيد. اينفناوريدرعلومزيستيوپزشکيبخصوص بافراهمآوردنامکانايجادتغييراتدرمکانيسمهايبدنانسان تصحيحنقصهاودرمانبيماريهاکاربردهايفراوانيدارد.
وسعت فناوری نانو
درفناورينانوالکترونيکفرآيندهاييسطحزيرلايه ازجملهسوزشتوسطفناوريپلاسماوباريکهيونيصورتميگيرد. اينگونه مدارهايمجتمعباويژگيهايمنحصربهفردخوددرمقياسنانومتري کاربردهايمتنوعيازسيستمهايمزوسکوپيکدارند. بعضيازاين کاربردهاعبارتنداز:
ظساختنقطههاوسيستمهايکوانتوميتونلزنيدرديودهايتشديدکننده
طراحيوساختتقويتکنندههايليزريعمليدرزمينههايمختلففيزيک
بهدليلاهميتفناورينانوالکترونيکدرچندسالگذشتهچندينکارگاه عمليدرزمينههايمختلففيزيکو فناورينانوالکتريکبرگزارشدهاست. باادامهرشدوگسترشاينفناوريپيشرفته، درآيندهشاهدتحول عظيميدرزمينههايارتباطاتخواهيمبود.
<v:imagedata src="file:///C:\DOCUME~1\Zartosht\LOCALS~1\Temp\msohtmlclip1\01\clip

[ 22 آذر 1391برچسب:, ] [ 16:13 ] [ ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب