علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

موشَک پرتابه‌ای است که با نیروی واکنش ناشی از خروج گاز (معمولاً ناشی از سوختن سوخت) حرکت می‌کند. در موشک ماده اکسیدکننده نیز به همراه سوخت حمل می‌شود و سوختن سوخت در آن نیاز به اکسیژن هوا ندارد. از این دید موشک کاملا شبیه راکت است. تنها تفاوت اساسی موشک و راکت در امکان هدایت موشک پس از پرتاب است. در حقیقت موشک نوعی راکت هدایت شونده می‌باشد.
دو تن از دانشمندان در زمینه موشک
کنستانتین تسیولکوفسکی
رابرت گدارد

سیر تحولی رشد در موتور موشک
در سال ۱۲۸۵ راکت‌ها در « کولوگن » اروپا مورد استفاده قرار گرفتند و از آن تاریخ تا به حال به عنوان یک اسلحه مورد توجه می‌باشند. از میان جنگهای معروفی که در آنها از راکت به عنوان اسلحه استفاده شد، می‌توان جنگهای « سرنیگاپاتا » در هند و در سالهای ۱۷۲۲ و ۱۷۹۹ جنگهای « بولوگن »، در سال ۱۸۰۶ جنگ « دانزیگ » و جنگ « کپنهاگ » در ۱۸۰۷ و همچنین حمله انگلیس در « فورت مک هنری » را نام برد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, ] [ 18:50 ] [ ]

 

مکانیزم هدایت موشک ها

موشکها از نظر هدایت به سه دسته به شرح زیر تقسیم می شوند:

1. موشکهای آزاد (راکت)
راکت، نوعی از موشک است که فاقد سیستم هدایت جهت تصحیح مسیر می باشد و بعد از پرتاب، مسیر خود را بدون تغییرات می پیماید و قابل کنترل نیست. لذا قبل از پرتاب باید کاملاً دقیق نشانه گیری شود. از آنجا که راکتهای مورد استفاده در ارتش حاوی مواد انفجاری در قسمت کلاهک است، لذا وسیله ی نقلیه (VEHICLE) نیز نامیده می شود.

2. موشکهای بالستیکی

موشکهای بالستیکی در قسمت اولیه ی مسیر که موتور آن روشن می باشد، قابل کنترل است و تصحیح و تغییر مسیر تنها در این مرحله که زمان اوجگیری و صعود است، امکان ذیر می باشد. وقتی موتور خاموش می شود، موشک به مرحله خود پرتابی (
SELF PROPELLED) رسیده و مرحله ی دوم شروع می شود. در این مرحله موشک در مسیر بالستیکی قرار گرفته و بقیه ی راه را به صورت طبیعی برابر اصول دینامیک می پیماید.

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, ] [ 14:52 ] [ ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 153
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 177
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 292683
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب