علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

به گزارش صراط نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، این پنج فناوری به شرح زیر هستند:
 
۱- دستگاه الکتروفورزمویین؛ این دستگاه یک روش جداسازی به سرعت در حال گسترش در تصفیه مواد شیمیایی، بیولوژیکی، ویروس ها، داروها و بسیاری از ترکیبات مختلف است.
 
آمریکا، روسیه، آلمان، چین و ژاپن از تولید کنندگان این دستگاه هستند، قیمت آن صد هزار دلار است که اکنون بومی سازی شده و به یک سوم قیمت خارجی آن تولید می شود.
 
الکتروفورزمویین روش شناسایی و تشخیص مواد و ترکیبات است و از دسته روش های تروماتوگرافی است.
 
۲- دستگاه زدایش عمیق یونی؛ کار این دستگاه ماشین کاری فلزات و سرامیک است که به طور عمده توسط دستگاه پیشرفته کامپیوتری معروف به CNC انجام می شود.
 


ادامه مطلب
[ 2 دی 1391برچسب:, ] [ 21:25 ] [ ]

 

فناوري‌نانو چيست؟
فناوري نانو چيست؟ (به روايت مجموعه دو جلدی آشنایی با فناوری نانو)
 

درست به همان نسبتی که یک ساختمان بلند به تک تک واحدها و دانه دانه بلوک‌ها و آجرهایش دارد، بخش‌های تشکیل دهنده ساختمان مواد نیز مرحله به مرحله کوچک و کوچک‌تر می‌شوند. از دید همه کسانی که ساختمان درونی مواد را بررسی می‌کنند. هر جسمی مثل یک بنای عظیم از آجرهای کوچک‌تری ساخته شده است . این آجرها نیز به نوبه خود از آجرهای کوچک و کوچک‌تر ساخته شده‌اند و این تا جایی که بشر شناخته است. یعنی ساختارهای کوچک‌تر از اتم، ادامه دارد. اتمها، مولکول‌ها را می‌سازند و مولکول‌ها در کنار هم ساختمان‌های بزرگ و بزرگ‌تر را تشکیل می‌دهند. این ساختمان‌ها، هر کدام اسمی متناسب با اندازه‌شان دارند: ساختاری بزرگ یا ساختارهای ماکرومتری، ساختارهای ریز یا میکرومتری و ساختارهای نانومتری، ابعاد نانو، ابعاد مربوط به اتم‌ها و مولکول‌ها است، یعنی ساختمانی که آجربناهایش اتم‌ها هستند. پس در این مقیاس با مولکول‌ها و نیروهای بین اتم‌ها سرو کار داریم. اما فناوری نانو چیست و چرا باید اینقدر مهم باشد؟ 

مهدی عنابستانی

 


ادامه مطلب
[ 2 دی 1391برچسب:مهدی عنابستانی,نانو, ] [ 21:22 ] [ ]

چوب

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
پرش به: ناوبری، جستجو
تفاوت درونچوب و برونچوب در مقطع یک درخت ۲۷ ساله

چوب، از نظر گیاه‌شناسی، بخش جامد و سخت زیر پوست ساقه درخت یا دیگر گیاهان چوبی است که به شکل بافت آوندی وجود دارد.

گرچه در باور عموم چوب تنها در درخت و بوته یافت می‌شود، از نظر علمی‌در همه گیاهان آوندی وجود دارد. در چوب مجراهای زیر قابل مشاهده است:

  1. بافت چوبی یا مجراهای چوبی، که شیره خام، آب و نمک‌های معدنی محلول را از ریشه به برگ‌ها و غنچه‌های هوایی می‌برد.
  2. آوند آبکشی یا مجراهای لیبر، که غذای آماده برای برگ‌ها (شیره تولیدی) به شکل محلول از طریق آنها برای تغذیه بقیه گیاه به گردش در می‌آید.


ادامه مطلب
[ 2 دی 1391برچسب:, ] [ 14:24 ] [ ]

تاریخچه کاغذ و طرز تهیه ی آن

انواع کاغذ

  تاریخچه

انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش می‌کرد. کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد. ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است)

 

در بین النهرین از لوحه های گلی، در مصر (1838 ق.م) از پاپـیروس، در چین از حکاکی بر روی لوحه های چوبی و نمد با قلم مو و پارچه ابریشمی، این منظور را عملی می کردند. با توجه به اینکه صنعت، نمد مالی در خاور دور سنّت و متداول بود، فردی چینی به نام تسائی لون (105 میلادی) از قطعات کهنه و اضافی ابریشم، خمیر و بعد ورقه‌هایی به صورت نمد درست کرد و از آن به کمک قلم مو برای نقاشی و نوشتن استفاده کرد و بعد به جای ابریشم، چوب خیزران و درخت توت را بکار گرفت. در حقیقت باید او را اولین مخترع کاغذ در دنیا دانست.

 

مواد اولیه تهیه کاغذ
کاغذ


ادامه مطلب
[ 2 دی 1391برچسب:, ] [ 14:19 ] [ ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 113
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 137
بازدید ماه : 135
بازدید کل : 292643
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب