علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

چگونه مي توان يك كارآفرين شد

كارآفريني به مفهوم عام فرايندي است كه طي آن فرصت‌هاي تجاري براي توليد كالا و خدمات آينده كشف، ارزيابي و بهره‌برداري شود. اين فرآيند شامل تمام وظايف، فعاليت‌ها و اعمالي است كه در راستاي كشف و بهره‌برداري از فرصت تجاري جديد و تاسيس سازمان جديد انجام مي‌شود.

در زير كاربرگ مربوط به موضوع كارآفريني ترجمه شده است كه در واقع با دنبال كردن و پاسخ دادن به سوالات آن به ايده هاي كاري خود نظم داده ايد و در انتها يك برنامه كسب و كار از ايده كاري خود تهيه كرده ايد.

1. برداشت شما از كار آفريني چيست؟ نقش يك كار آفرين را در اقتصاد كشور خود توضيح دهيد.

2. يك شخص كه كسب و كار خويش را شروع كرده شناسايي و براي جمع آوري اطلاعات با او صحبت كنيد. پي ببريد كه چطور كارآفرين ايده كاري خود را يافته و آن را به عنوان فرصت بازار شناسايي كرده است. پي ببريد كه چطور سرمايه شروع كسب و كار خود را بدست آورده است.

3. كارهاي زير را انجام دهيد:

A. هر ايده اي را كه براي يك كسب و كار فكر مي كنيد بنويسيد. ايده هايي را از خانواده و دوستان خود بدست آوريد. از روي ليستتان، سه ايده را كه فكر ميكنيد بهترين فرصتها براي شما است انتخاب كنيد.


ادامه مطلب

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 دی 1394برچسب:, ] [ 13:18 ] [ علی اکبری ]

نرم افــــــــزار INTERACTIVE PHYSICS

یک نرم افزار بسیار عالی برای اجرای آزمایش های فیزیک (Interactive Physics) است .
 البته این مقاله معرفی کاملی برای این نرم افزار نیست و فقط برای آشناییشما با این نرم افزاراست که می توانید مشخصه های مهم یک محل را تنظیمکنید و آزمایش خود را در آن انجام دهید.
شما عزیزان می توانید با دانلود pdfاین نرم افزار بطور خیلی خلاصه و ساده آن رابشناسید و به کاربران آموز ش بدهید.منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.

 

PDF نرم افــــــــزار INTERACTIVE  PHYSICSجهت دانلود


برچسب‌ها:

کارو فناوری
[ چهار شنبه 23 دی 1394برچسب:, ] [ 13:17 ] [ علی اکبری ]

آموزش ساده و روان فتوشاپ در حد نیاز برای تهیه و ویرایش تصاویر ، و تولید محتوا را در هفت قسمت به صورت خیلی ساده از فایل زیر دانلود کنید و از آموزشِ ساده این نرم افـــــــزار پرقدرت و زیبا نهایت استفاده راببرید. منتظر نظرات ارزشمند شما عزیزان هستم.

 برای استفاده از فایل pdf نرم افزار photo shop cS6 کلیک کنید.

دانلود فایل

] [ 17:50 ] [ علی اکبری ]
[ چهار شنبه 23 دی 1394برچسب:, ] [ 13:14 ] [ علی اکبری ]
[ جمعه 25 مهر 1393برچسب:, ] [ 21:34 ] [ علی اکبری ]
[ جمعه 25 مهر 1393برچسب:, ] [ 21:33 ] [ علی اکبری ]
[ جمعه 25 مهر 1393برچسب:, ] [ 21:30 ] [ علی اکبری ]

کار و فناوری پایه هشتم

کد کتاب: 
116
سال تحصیلی: 
93-94

دریافت فایل کامل کتاب: 
 

[ جمعه 25 مهر 1393برچسب:, ] [ 21:25 ] [ علی اکبری ]

خلاقیت بسیار جالب با وسایل کهنه + عکس

 


خلاقیت و ابتکار بسیار جالب و دیدنی با وسایل کهنه و بلا استفاده . تصاویری از هنر نمایی و استفاده بسیار جالب از وسایل بلا استفاده و دور ریز.

تصاویری ازخلاقیت بسیار جالب با وسایل کهنه

خلاقیت-بسیار-جالب-با-وسایل-کهنه-+-عکس

 


ادامه مطلب
[ جمعه 25 مهر 1393برچسب:, ] [ 21:22 ] [ علی اکبری ]

خلاقیت بسیار جالب این خانم + عکس

 


“الگا کوستینا” خانمی اهل سیبری است. این خانم با استفاده از ۳۰ هزار درب نوشابه ای که داشته است خانه خود را تزئین می کند.

 

خلاقیت-بسیار-جالب-این-خانم-+-عکس

 


ادامه مطلب
[ جمعه 25 مهر 1393برچسب:, ] [ 21:18 ] [ علی اکبری ]

مروری بر هنر قلمزنی

 


فلزاتی از جمله طلا و نقره و مس و برنج و فولاد زمینه اصلی نقوش و خطوط زیبا و دلپسند قرار گرفته و هنر«قلمزنی» نام گرفت.

 

این هنر گرانمایه و زیبا که بیانگر فرهنگ و تمدن قوم ایرانی است ابتدا به صورت حجاری در بدنه کوهها و روی سنگهای ساختمانی کاخهای پادشاهان و بناهای تاریخی و حتی در دوران غارنشینی دیده شده است. بعدها هنر حجاری، تبدیل به حکاکی و سپس قلمزنی گردیده و نقوش و تصاویر از روی سنگهای ساختمانها و بدنه کوها به روی سنگ های قیمتی مخصوصاً عقیق منتقل گردید و «حکاکی» نامیده شد .هنر قلمزنی سابقه ای بس طولانی و تاریخی دارد و یکی از رشته های هنرهای سنتی ایران است که در دسته بندی،در رده هنرهای صناعی و در گروه فلز کاری قرار دارد.

مروری-بر-هنر-قلم-زنی


ادامه مطلب
[ جمعه 25 مهر 1393برچسب:, ] [ 21:15 ] [ علی اکبری ]
[ جمعه 25 مهر 1393برچسب:, ] [ 21:11 ] [ علی اکبری ]
[ چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:, ] [ 19:28 ] [ علی اکبری ]
معمای جالب تخم مرغ ها

 

در زمان قدیم که روستاییان محصولات خودشان را بمیدان برای فروش می آوردند یک زن روستایی یک سبد تخم مرغ به میدان آورده که بفروشد. هنوز هیچ نفروخته بود که اسب یک سوار پایش خورد به سبد تخم مرغ. در نتیجه بیشتر تخم مرغ ها شکستند.
اسب سوار خیلی ناراحت شد و از روستایی پوزش خواست و حاضر شد پول همه آنها را بپردازد.

اسب سوار از روستایی سوال کرد: مادر جون چند تا تخم مرغ داشتی؟
خانم در جواب گفت: تعدادشونو نمیدو نم اما وقتی آنهارا دوتا دوتا بر میداشتم یکی باقی میموند وقتی سه تا سه تا بر میداشتم یکی باقی میموند, وقتی چهارتا چهارتا بر میداشتم یکی باقی میموند, وقتی پنحتا پنحتا بر میداشتم یکی باقی میموند, وقتی شش تا شش تا بر میداشتم یکی باقی میموند, اما وقتیکه هفت تا هفت تا بر میداشتم هیچی باقی نمیموند.
اسب سوار حساب کرد و پول تخم مرغای زن را داد.
سوال: کمترین تعداد تخم مرغی که زن روستایی میتوانست داشه باشد چندتا بود؟

↓↓

 



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:, ] [ 19:19 ] [ علی اکبری ]
اولین گنبد حرم امام رضا(ع) + عکس

 

در دوران شاه طهماسب صفوی، پس از جمع‌آوری خشت‌های كاشی، گنبدی با روكش طلا بر فراز گنبد پیشین بنا شد. این همان گنبدی است كه امروزه در نمای بیرونی به چشم می‌آید.

تکناز: بنا بر نقل كتب تاریخی ، نخستین گنبد بر فراز مزار قدسی حضرت امام رضا (ع) به فرمان سلطان سنجر سلجوقی (511 - 552 ق ) و به كوشش وزیر وی، شرف الدین قمی ساخته شد كه جنس آن از كاشی بود.
 


 اولین گنبد حرم امام رضا(ع) + عکس

 

[ چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:, ] [ 19:3 ] [ علی اکبری ]
 
 

روباتیک

روباتيک، علم مطالعه فن آوري مرتبط با طراحي، ساخت و اصول کلي و کاربرد رباتهاست. روباتيک علم و فن آوري ماشينهاي قابل برنامه ريزي، با کاربردهاي عمومي مي باشد برخلاف تصور افسانه اي عمومي از رباتها به عنوان ماشينهاي سيار انسان نما که تقريباً قابليت انجام هر کاري را دارند، بيشتر دستگاههاي روباتيک در مکانهاي ثابتي در کارخانه ها بسته شده اند و در فرايند ساخت با کمک کامپيوتر، اعمال قابل انعطاف، ولي محدودي را انجام مي دهند چنين دستگاهي حداقل شامل يک کامپيوتر براي نظارت بر اعمال و عملکردها و اسباب انجام دهنده عمل مورد نظر، مي باشد. بعضي از رباتها، ماشينهاي مکانيکي نسبتاً ساده اي هستند که کارهاي اختصاصي مانند جوشکاري و يا رنگ افشاني را انجام مي دهند. ساير سيستم هاي پيچيده تر که بطور همزمان چند کار انجام مي دهند، به دستگاههاي حسي، براي جمع آوري اطلاعات مورد نياز براي کنترل کارشان نياز دارند. حسگرهاي يک ربات ممکن است بازخورد حسي ارائه دهند، طوريکه بتوانند اجسام را برداشته و بدون آسيب زدن، در جاي مناسب قرار دهند. ربات ديگري ممکن است داراي نوعي ديد باشد.، که عيوب کالاهاي ساخته شده را تشخيص دهد. بعضي از رباتهاي مورد استفاده در ساخت مدارهاي الکترونيکي، پس از مکان يابي ديداري علامتهاي تثبيت مکان بر روي برد، مي توانند اجزا بسيار کوچک را در جاي مناسب قرار دهند. ساده ترين شکل رباتهاي سيار، براي رساندن نامه در ساختمانهاي اداري يا جمع آوري و رساندن قطعات در ساخت، دنبال کردن مسير يک کابل قرار گرفته در زير خاک يا يک مسير رنگ شده که هرگاه حسگرهايشان در مسير، فردي را پيدا کنند متوقف مي شوند. رباتهاي بسيار پيچيده تر در محيط هاي نامعين تر مانند معادن استفاده مي شود کلمه ربات توسط Karel Capek نويسنده نمايشنامه R.U.R (روبات‌هاي جهاني روسيه) در سال 1921 ابداع شد. ريشه اين کلمه، کلمه چک اسلواکي(robotnic) به معني کارگر مي‌باشد. در نمايشنامه وي نمونه ماشين، بعد از انسان بدون دارا بودن نقاط ضعف معمولي او، بيشترين قدرت را داشت و در پايان نمايش اين ماشين براي مبارزه عليه سازندگان خود استفاده شد. البته پيش از آن يونانيان مجسمه متحرکي ساخته بودند که نمونه اوليه چيزي بوده که ما امروزه ربات مي‌ناميم. امروزه معمولاً کلمه ربات به معني هر ماشين ساخت بشر که بتواند کار يا عملي که به‌طور طبيعي توسط انسان انجام مي‌شود را انجام دهد اطلاق مي‌شود. بيشتر رباتها امروزه در کارخانه‌ها براي ساخت محصولاتي مانند اتومبيل؛ الکترونيک و همچنين براي اکتشافات زيرآب يا در سيارات ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. علم رباتيک از سه شاخه اصلي تشکيل شده است: • الکترونيک ( شامل مغز ربات) • مکانيک (شامل بدنه فيزيکي ربات) • نرم افزار (شامل قوه تفکر و تصميم گيري ربات). اگريک ربات را به يک انسان تشبيه کنيم، بخشهايي مربوط به ظاهر فيزيکي انسان را متخصصان مکانيک مي سازند، مغز ربات را متخصصان الکترونيک توسط مداراي پيچيده الکترونيک طراحي و مي سازند و کارشناسان نرم افزار قوه تفکر را به وسيله برنامه هاي کامپيوتري براي ربات شبيه سازي مي کنند تا در موقعيتهاي خاص فعاليت مناسب را انجام دهد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:2 ] [ علی اکبری ]

 

wink آموزش بردبورد

برای متصل کردن قطعات الکترونیکی و انجام آزمایشات الکترونیکی از وسیله ای به نام بردبورد استفاده می گردد. برد بورد‌ها وسایل سودمندی هستند که در انواع و شکل‌ها و اندازه های گوناگون برای شروع کار با قطعات الکترونیکی‌ بسیار مناسب هستند و می توان از آنها به عنوان یک PCB استفاده کرد .به این صورت که برای بستن هر مدار الکترونیکی دیگر نیاز به طراحی PCB و لحیم کاری و دردسرهای مربوط به آن نیستیم .
بردبورد صفحه ای است که مدارات الکترونیکی روی آن جای می گیرند و می توان قبل از تهیه یک برد مدار چاپی ، ابتدا مدار مورد نظر را روی بردبورد بسته و نتایج حاصل را بررسی کنیم و بعد از اطمینان از صحت نتایج اقدام به تهیه برد مدارچاپی نماییم . ضمن اینکه می توان پس از انجام آزمایش روی بردبورد ، دوباره قطعات را از روی بردبورد باز کرده و از قطعات و بردبورد مجددا استفاده نماییم .




تمایز بردبورد با بردهای سوراخ دار :

در بردهای سوراخ دار معمولی، باید پس از نصب هر قطعه در برد، پایه های آنرا در برد لحیم کنیم، اما در برد برد ما نیازی به انجام لحیم کاری نداریم و فقط کافی است قطعه را روی برد برد قرار دهیم (با یک فشار کوچک قطعه روی برد نصب می شود).
همچنین در بردهای سوراخ دار معمولی شما باید برای برقراری ارتباط بین آن ها، از سیم استفاده کنید، ولی در برد برد به صورت پیش فرض تعداد زیادی از اتصالات برقرار شده که شما فقط کافی است با در نظر گرفتن این اتصالات و قرار دادن قطعات در مکان های مناسب، مدار های خود را راه اندازی کنید.
اما با این وجود، در بسیاری از موارد ما مجبور به استفاده از سیم های کمکی برای برقراری ارتباط ها می شویم.


 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 20:0 ] [ علی اکبری ]
 

 

تا کنون ربات های انسان نمای زیادی ساخته شده که می توانند روی دو پای خود ايستاده و حتی راه بروند. اما رباتی که در تصویر مشاهده می کنيد primer-v2 نام دارد. این یکی جزو دسته ربات های ورزشکار به حساب می آید و گونه از ربات های انسان نما است که می تواند دوچرخه سواری کند.

دکتر Guero محققی از دانشگاه اوساکا، در يک کار گروهی با محققين دانشگاه بوستون موفق به طراحی اين ربات دوچرخه سوار شده است. اين ربات به راحتی می تواند بر روی دوچرخه خودش بنشيند و با حفظ تعادل بدون آنکه تلو تلو بخورد، در مسيری تعیین شده با سرعت 10 کيلومتر بر ساعت حرکت کند. کنترل سرعت و حفظ تعادل آن علاوه بر ژیروسکوپ داخلی آن توسط یک کنترل کننده خارجی نيز امکان پذير است

دوچرخه اين ربات فاقد ترمز است و او برای متوقف کردن از دو پای خود استفاده می کند. اين ربات صرفا برای عملی کردن بحث تعادل و حرکت ربات ها طراحی شده و هنوز نمی توانیم مطمئن باشیم که بتواند در مسابقه های دوچرخه سواری در آينده به رقابت با انسان بپردازند!

حفظ تعادل برای ما انسان ها به نظر ساده می آید اما واقعیت این است که فرایند بسیار پیچیده ای است که ربات ها هنوز در آن مشکلات زیادی دارند اما با سرعت مشغول آموختن آن هستند و باید منتظر باشیم و ببینیم چه زمانی ربات های انسان نما می توانند از نظر حفظ تعادل به پای انسان برسند.

:: موضوعات مرتبط: رباتیک
:: برچسب‌ها: ربات دوچرخه سوار, ربات, دوچرخه سوار, رباتی که دوچرخه می راند, ربات دوچرخه ران
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:58 ] [ علی اکبری ]

LCD چیست ؟

LCD چیست ؟

آموخته ایم که ماده سه حالت جامد ، مایع و گاز دارد که به تازگی هم دو حالت دیگر به آن اضافه شده است. جامدات شکل خاصی دارند، یعنی مولکولهای آنها موقعیت خاصی نسبت به یکدیگر داشته و نمی توانند آزادانه به هر سو حرکت کنند . ولی مولکول های مایعات چنین قیدی نسبت به هم ندارندو در کل حجم آن در حرکت اند ….
:: موضوعات مرتبط: قطعات الکترونیک
:: برچسب‌ها: LCD, اولين LCD, كريستال مايع, پلارويد, پلاريزاسيون

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:55 ] [ علی اکبری ]

برق


توان الکتریکی که اغلب به عنوان برق یا الکتریسیته شناخته می شود، شامل تولید و ارایه انرژی الکتریکی به میزان کافی برای راه اندازی لوازم خانگی، تجهیزات اداری، دستگاه های صنعتی و فراهم آوردن انرژی کافی برای روشنایی، پخت و پز، گرمای خانگی و صنعتی و فرایندهای صنعتی بکار می رود.

تاریخچه


اگرچه که الکتریسته به عنوان نتیجه واکنش شیمیایی ای که در یک پیل الکترولیک از زمانی که الساندرو ولتا در سال1800م این آزمایش را انجام داد، شناخته می شده است، اما تولید آن به این روش گران بوده و هست. در سال 1831م، میشل فارادی ماشینی ابداع کرد که از حرکت چرخشی تولید الکتریسته می کرد، اما حدود پنجاه سال طول کشید تا این فن آوری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه شود. در سال 1878م، توماس ادیسون جایگزین عملی تجاری ای را برای روشنایی های گازی و سیستم های حرارتی ایجاد کرد و به فروش رساند که از الکتریسته جریان مستقیمی استفاده می کرد که بطور منطقه ای تولید و توزیع شده بود، استفاده می کرد. در سیستم جریان مستقیم ادیسون، ایستگاه های تولید توان اضافی می بایست نصب می شدند. بدلیل اینکه ادیسون قادر نبود سیستمی را تولید کند که به ژنراتورهای چندگانه اجازه بدهد که به یکدیگر متصل شوند، گسترش سیستم او نیاز داشت که تمامی ایستگاه های تولید جدید مورد نیاز ساخته شوند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:48 ] [ علی اکبری ]

 

در تصویر زیر چند چهره دیده می شود + تست هوش


 

برای ما در قسمت نظرات بنویسید که در این تصویر چند چهره را می توانیند تشخیص دهید. تعداد چهره ها با کم هوشی و تیز هوشی شما ارتباط دارد.

عکس

۰ – ۵ کودن
۶ – ۷ کم هوش
۸ – ۹ طبیعی
۱۰ – ۱۱ هوشیار
۱۲ – ۱۳ نابغه

 

شما جزء کدام گروه هستید؟؟؟

[ شنبه 20 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:18 ] [ علی اکبری ]

آموزش نکاتی سودمند هنگام استفاده از اینترنت

با رعایت نکات و ترفندهای زیر،خواهید توانست از اینترنت مفید تر استفاده نمایید.با این آموزش در سایت سرزمین دانلود با ما همراه باشید.

● باز کردن لینک ها در صفحات جدید:
با نگه داشتن کلید shift هنگام کلیک بر روی یک پیوند یا لینک (مقصود همان کلمات یا عباراتی است که عموما آبی رنگ هستند و "کرزر" با رفتن بر روی آنها، به "دست" تبدیل می شود) و یا راست کلیک کردن بر روی آن و انتخاب گزینه Open in new window پیوند مربوطه در یک صفحه جدید باز می شود. این کار به سرعت جستجوهای شما کمک شایانی می کند. شما برای باز کردن لینک ها در پنجره های جدید، محدودیت دارید. اگر تعداد زیادی پنجره باز شود ممکن است باعث "هنگ" کردن برنامه مرورگرتان شود. بنابراین بطور همزمان، حدود 10 تا 15 پنجره بیشتر باز نکنید.


ادامه مطلب
[ شنبه 20 مهر 1392برچسب:, ] [ 18:35 ] [ علی اکبری ]
راه های امنیت از کامپیوترتان در هنگام استفاده از اینترنت







1) ابتدا کل اطلاعاتی را که در هاردتان ذخیره نموده اید و داشتن آنها را ضروری می دانید در حافظه جانبی اعم از هارد اکسترنال (خارجی) سی دی یا فلش مموری بسته به حجم اطلاعات فوق، ذخیره نموده سپس همان حافظه های جانبی را از کامپیوتر جدا نمایید.

2) سپس کل درایوها را فرمت از نوع کند نمایید.

3) سپس یک سی دی ویندوز دارای برنامه بوت ایبل خودکار، در دستگاه قرار داده کامپیوتر را ری استارت نموده و برنامه بوت را اجرا نمایید کل درایوها را حذف نموده و از بین ببرید چون بعضی فایلهای جاسوس بین فاصله دو درایو مخفی می شوند و نرم افزارهای امنیتی نمی توانند آنها را شناسایی نمایند. سپس مجدداً پارتیشن بندی (درایو سازی) نموده و ویندوز و برنامه های کامپیوترتان را نصب نمایید.


ادامه مطلب
[ شنبه 20 مهر 1392برچسب:, ] [ 18:33 ] [ علی اکبری ]

 

واقعيت شگفت ‌انگيز در مورد قرآن

دکتر طریق السوادان نشانه هایی را در آیات قرآن مجید یافته است که برابری موضوعاتی را با موضوعاتی دیگر مانند برابری مرد و زن ثابت می کند. نه تنها این مسئله از لحاظ صرف و نحو دستوری بی اشکال است بلکه واقعیت اعجاب آور این است که تعداد دفعات تکرار کلمه مرد و زن در قرآن 24 مرتبه است ، درنتيجه، نه تنها اين عبارت از نظر دستوري صحيح است، بلکه از نظر رياضيات نيز کاملا بي‌اشکال خواهد بود (يعني 24=24).
با مطالعه آیات مختلف قرآن، او کشف نموده‌ است که اين مسئله در مورد همه چيزهايي که در قرآن ذکر شده و اين با آن برابر است، صدق مي‌کند.

به کلماتي که دفعات به‌ کار بستن آن در قرآن ذکر شده، نگاه کنيد:


دنيا 115 / آخرت 115
ملائک 88 / شيطان 88
سوال اينجاست که چه کسي به حضرت محمد (صلوات الله عليه) اينها را آموخته است؟ قرآن هم دقيقاً همين را بيان مي‌کند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:, ] [ 20:15 ] [ علی اکبری ]

اعمال مشترک دهه اوّل ماه ذی الحجه

 

اعمال مشترک دهه اوّل ماه ذی الحجه

 امام صادق(علیه السلام) مى فرماید: پدرم حضرت امام باقر(علیه السلام) به من فرمود: پسرم! در دهه نخست از ماه ذى الحجّه، هر شب میان نماز مغرب و عشا این دو رکعت نماز را ترک مکن:

در هر رکعت سوره حمد و سوره قل هو الله را مى خوانى، پس از آن این آیه (آیه 142 سوره اعراف) را مى خوانى:

 وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً، وَ أَتْمَمْناها بَعَشْر، فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ

و ما با موسى سى شب وعده گذاشتیم سپس آن را با ده شب دیگر تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پروردگارش (با او)

 أَرْبَعینَ لَیْلَةً، وَ قالَ مُوسى لاَِخیهِ هارُونَ اخْلُفْنى فى قَوْمى، وَ أَصْلِـحْ

چهل شب تمام شد و موسى به برادرش هارون گفت: جانشین من در میان قومم باش و (آنها را) اصلاح کن

 وَلا تَتَّبِعْ سَبیـلَ الْمُفْسِـدینَ.

و از روش مفسدان پیروى منما.

 اگر چنین کنى، در ثواب حاجیان، و اعمال حجّ آنها شریک مى شوى.(1)


ادامه مطلب
[ یک شنبه 14 مهر 1392برچسب:, ] [ 22:5 ] [ علی اکبری ]

روش تحقیق

سر فصل های مطالب 

مقدمه

  • برای شما فرصتی فراهم خواهد شد تا به سوالات خود درمورد يک مسئله به صورت علمی بيانديشيد.
  • در این قسمت شما با نحوه تهیه و تدوین طرح تحقق آشنا خواهید شد.
  • روش علمی برای تحقيق وانواع و ويژگی های آنرا را فراخواهيد گرفت.
  • آغاز تحقيق از کجاست؟
تعيين موضوع تحقيق
  • هدف از انتخاب موضوع چیست؟
  • منابع برای انتخاب موضوع کدامند؟
  • شرايط لازم برای انتخاب موضوع چيست؟
  • ويژگی های يک عنوان خوب کدامند؟
بيان مسئله تحقيق
  • چرا بيان مسئله تحقيق مهم است.
  • دربيان مسئله تحقيق چه موضوعاتی بايد مطرح شوند؟
  • نحوه نوشتن " بيان مسئله تحقيق " جگونه است.؟

 


ادامه مطلب
[ جمعه 12 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:21 ] [ علی اکبری ]

راهنماي عملي پژوهش ويژه ي دانش آموزان دوره راهنمايي

مقدمه:

در يك مدرسه هستيم . يكي از روزهاي هفته است . شنبه زنگ اول:

معلم علوم تجربي : بچه ها شما تا پايان اين ماه فرصت داريد تا يك پژوهشي با يك وسيله براي درس علوم ارائه دهيد . بخشي از نمره ي درس علوم شما مربوط به اين كار است.

ساعت بعد...

معلم علوم اجتماعي : دانش آموزان بايد پژوهشي در مورد يك واقعه تاريخي مثل انقلاب مشروطيت يا يك مشكل اقتصادي ، اجتماعي و ... داشته باشند.

معلم رياضي: رياضيدانان جوان ، آيا مايل هستيد پروژه اي در مورد اندازه گيري را به صورت گروهي انجام دهيد؟ امتياز اين پروژه براي ارزشيابي مستمر شما منظور خواهد شد.

حتما چنين روزهايي براي شم هم پيش آمده است. براي انجام اين كارهاي تحقيقاتي رنگارنگ چه كرده ايد؟


ادامه مطلب
[ جمعه 12 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:15 ] [ علی اکبری ]
[ جمعه 12 مهر 1392برچسب:, ] [ 17:8 ] [ علی اکبری ]

مهم‌ترین فایده یادگیری مهارت حل مساله این است كه به فرد كمك می‌كند تا هنگام رویارویی

با مشكلات راه‌حل‌های متعددی را جستجو كرده آنها را بررسی نموده و پس از تجزیه و تحلیل

بهترین راه‌‌حل را انتخاب نماید هر کس کاری را بدون شناخت انجام دهد، تباه کاری او بیشتر است از آنچه سامان می دهد.

شاید خیلی به این موضوع توجه نداشته باشیم، ولی ما در روز تعداد زیادی مسئله حل می‌کنیم.

مسائل ریز و درشتی که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی گریبان‌گیر‌مان هستند. در واقع زندگی

چیزی جز روند پیاپی مواجه شدن با مسایل و مشکلات و تلاش برای حل و فصل آنها نیست.

ما ناگزیر هستیم برای هر یک از مسائل و مشکلاتی که در فعالیتهای مختلف زندگی اعم از تحصیلی،

شغلی، اقتصادی و ... پیش می‌آید، راه‌حلی بیابیم. وقتی با موقعیتی روبرو می‌شوید که نمی‌توانید

با اطلاعات و مهارت‌هایی که درآن لحظه در اختیار دارید به آن موقعیت پاسخ دهید،در واقع شما با

مساله روبرو شده‌اید. البته مشکلات انسان ها با هم فرق می کند، مثلاً مشکل یکی مستاجری،

مشکل دیگری بیماری و گاهی هم مشکلاتی چون فقر، اختلاف خانوادگی، طلاق و مرگ است.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:38 ] [ علی اکبری ]

انسان در زندگي به مشکلات زيادي بر مي خورد که نياز به حل آنها دارد و اصولا هر سوالي که انسان با خود مطرح مي کند و جوابش را نمي داند خود ، مشکلي به شمار مي رود . معمولا انسان با موضع گيري هاي زيادي مواجه مي شود که مشکل به حساب مي آيند و اين هنگامي است که او هدفي مشخص دارد و براي تحقق آن تلاش مي کند اما راهي که منتهي به تحقق هدفش باشد ، نمي شناسد ، يا مانعي وجود دارند که او را از رسيدن به هدفش باز مي دارد .

1 – احساس وجود مشکل

سير تفکر با احساس وجود مشکلي که براي انسان اهميت دارد ، آغاز مي شود . انسان در اين مرحله نوعي انگيزه قوي احساس مي کند که او را به حل مشکل تشويق مي نمايد . اصولا احساس وجود مشکل ، نخستين مرحله سير تفکر را تشکيل مي دهد

2 – جمع آوري مدارک پيرامون موضوع ( مشکل )


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:36 ] [ علی اکبری ]

نكاتي از كتاب

تفکر خلاق و حل خلاقانه‌ی مسئله

ترجمه و تألیف :

 خیریه‌بیگم حائری‌زاده  و لیلی محمدحسین

  خلاقیت

1 - درآینده بی‌سواد کسی نیست که نتواند بخواند؛ بلکه کسی است که یاد

نگرفته است که چگونه یاد بگیرد.

2 - طبق نظریه سبک‌های یادگیری: میزان یادگیری افراد بیش از هوش،

به سبک خاص یادگیری آنها بستگی دارد. بنابراین معلمان باید روش‌های

آموزشی خود را به گونه‌ای طراحی کنند که انواع سبک‌های یادگیری را

تحت پوشش قرار دهد.

3 - در آموزش‌های رسمی، معمولاً از تمام توانائی‌های مغز

(مخصوصاً توانائی‌های خلاقانه) استفاده نمی‌شود.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:32 ] [ علی اکبری ]
از آداب سجده این است که وقتی که بخواهیم به سجده برویم اول با زانوها به طرف زمین خم شویم و بعد دستها را پیش از زانوها بر زمین بگذاریم.به گزارش بولتن نیوز، از آداب سجده این است که وقتی که بخواهیم به سجده برویم اول با زانوها به طرف زمین خم شویم و بعد دستها را پیش از زانوها بر زمین بگذاریم این عملی است که مرحوم علامه طباطبائی (ره)از پیامبر اکرم(ص) نقل می کند.
بهترین ذکر در سجده
عارف واصل مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی می فرماید: مرا شیخی بود بزرگوار عامل عارف کامل که مانند او را در مراتبی که گفته شد ندیده ام، از او پرسیدیم که در اصلاح و جلب معارف چه عملی را به تجربه رسانده است؟او گفت: من عملی را در این که گفتی مؤثر ندیدم مگر اینکه در هر شبانه روز یک بار بر سجده طولانی مداومت شود و در آن سجده بگوید«لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» و به هنگام گفتن ذکر خود را در زندان طبیعت، زندانی و به زنجیرهای اخلاق رذیله بسته ببیند، آنگاه اقرار کند که پروردگار اینکار را تو بر من نکردی و تو بر من ستم روا نداشتی، بلکه این من بودم که بر خود ستم کردم و خود را به اینجا انداختم.
[ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:6 ] [ علی اکبری ]
این کالسکه longboard به مردم اجازه می دهد که به راحتی با بچه های خود در محیط
شهر گردش و بازی کنند. کالسکه نوآورانه کودک توسط استودیو پیتر ون Riet برای پدر
و مادرهای فعال که به اسکیت علاقه مند هستند طراحی شده است.



 

ادامه مطلب
[ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:3 ] [ علی اکبری ]
اين جاده بسيار جالب در هلند قرار دارد و در قسمتي براي عبور قايق ها از زير سطح آب داخل تونل مي گذرد.

منبع:کنجکاو

[ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:0 ] [ علی اکبری ]
[ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:11 ] [ علی اکبری ]

کاکائو چيست؟

کاکائو محصول دانه درخت کاکائو مي باشد ، درخت کاکائو درخت کوچکي است که منشاء اوليه آن آمريکاي مرکزي و کشور مکزيک مي باشد ، ولي امروزه به علت استفاده هاي فراواني که از دانه هاي آن به عمل مي آيد در اغلب نواحي مستعد دنيا پرورش مي يابد، طول ساقه آن در محصول پرورش يافته به ارتفاع 5 الي 6 متر و در انواع وحشي به 10 الي 12 متر مي رسد


کاکائو داراي برگهاي بزرگ ، منفرد ، با دمبرگ کوتاه ، بي کرک ، شفاف و شامل دو زائده زير برگ مي باشد


گلهاي آن کوچک به رنگ مايل به قرمز فاقد بو و مجتمع به صورت دسته هائي 6 الي 7 تايي است که بر روي تنه درخت يا شاخه هاي مسن و همچنين شاخه هاي جوان ظاهر مي گردند .


تاریخچه

کاکائو را از دانه های درخت کاکائو تهیه می کردند که منشاء این گیاه، نواحی کوهستانی اطراف حوزه ی رود آمازون و همچنین اورینوکو واقع در آمریکای جنوبی بود. این درخت را مردمان تمدن مایا به آمریکای مرکزی شناساندند و بعدها در مکزیک هم کاشته می شد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, ] [ 10:50 ] [ علی اکبری ]

1-در تغذیه طبیعی زنبور عسل از گرده گل وشهد استفاده می شود . صحیح (     )  غلط(    )

2-قسمتی از موتورالکتریکی که تحت تاثیر میدان مغناطیسی می چرخد ،استاتور نام دارد. صحیح (    )   غلط (    )

3-کدام بیماری دراثر واکسیناسیون همگانی در جهان نابود شده است؟

الف- آبله (     ) ب- ایدز (    ) ج- فلج اطفال (     )  د- هپاتیت ب  (    )

4-شکل                        کدام قطعه الکترونیکی است؟

الف- ترانزیستور (    ) ب- دیود  (    )  ج- سلف(    ) د-  مقاومت(     )



ادامه مطلب
[ شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, ] [ 22:5 ] [ علی اکبری ]

«باتری اشکانیان» که گاهاً با نام‌های «باتری پارتیان» و یا «پیل اشکانی» و یا «باتری بغداد» در سطح جهان شناخته می‌شود، در سال ۱۹۳۶ بدست «ویلهلم کونیگ» در منطقه «خواجه ربو» در نزدیکی بغداد حوالی شهر باستانی تیسفون  کشف شد. که به این روی در برخی منابع با نام «باتری بغداد» نام گذاری و مطرح گشته است


partianbattery15 باتری اشکانیان / پارتیان | عکس | Tarikhema.ir

کاربردها
کاربرد این مجموعه جهت فرآوری جریان الکتریکی (فرضیه منبع نیرو)، آبکاری زر بر دیگر فلزات (فرضیه آبکاری زر) و بهره گیری در درمان امراض با شوک الکتریکی (فرضیه کاربرد پزشکی) شده که همگی مؤید کاربری این مجموعه در مصارف الکتروشیمیایی است.



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, ] [ 23:42 ] [ علی اکبری ]
كشف شگفت‌انگيز دانشمندان: گفت‌وگوي تلفني حشرات با گوشي سبز درباره موضوعات هشداردهنده!
 
 

حشرات با بر جاي گذاشتن پيام‌هاي صوتي در خاك براي همنوعان خود، از گياهان به عنوان "تلفن سبز" استفاده مي‌كنند.

كشف شگفت‌انگيز دانشمندا

به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حشرات گياه‌خوار صداهاي خود را با استفاده از اثراتشان بر روي قارچ‌هاي خاك ذخيره مي‌كنند.

در ميان اين پيغام‌‌ها هشدارهايي به حشرات درباره موضوعاتي مبني بر نخوردن يك گياه سمي يا وجود كرم‌هاي برگ‌خوار در آن داده مي‌شود.

اين خدمت پيام‌رساني بي‌نظير توسط محققان موسسه اكولوژي هلند و دانشگاه واگنينگن كشف شد.

چند سال پيش دانشمندان موسسه هلندي موفق به كشف حشرات خاكزي و روزميني شدند كه قادر به برقراري ارتباط با يكديگر با استفاده از گياه به عنوان يك تلفن بودند.



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, ] [ 23:28 ] [ علی اکبری ]

نحوه نگارش مشخصات فني تيم

١- چكيده (Abstract)

در اين قسمت خلاصه اي از آنچه در اين  TDPآمده است بيان گردد. بديهي است كه پس از تكميل فرم ، اين بخش پر خواهد شد.

٢- مقدمه(Introduction)

در صورت نياز و بويژه داشتن ايده هاي نو و ابتكاري ، سعي شود مقدمه در اين رابطه ذكر گردد و اشاره اي به سوابق و نقطه ضعفهاي آن بشود.  

٣- چگونگي انجام آغاز و پايان كار در مسابقه (Set-Up and Break-Down)

طرح خود را از شروع تا خاتمه عمليات در يك مرحله از رقابت كه داراي زمان محدودي است بطور كامل شرح دهيد. بويژه بيان كنيد كه عبور از موانع سخت و براي مسيرهاي بحراني و يا تشخيص علائم حياتي ويژه چه تدبيري انديشيده ايد.

٤- چگونگي برقراري ارتباط(Communications)

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:10 ] [ علی اکبری ]


 

·     "اللهُ اَکبَر": "خداوند از هر کس و هر چند بزرگتر است".

·     بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ: "بنام خداوند بخشنده مهربان".

·     الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ: "ستايش، مخصوص پرودگار جهانيان است".

·     الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ: "خداي بخشنده و مهربان".

·     مَـالِكِ يَوْمِ الدِّينِ: "صاحب روز پاداش (قيامت)".

·     إيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ: "تنها تو را مي پرستيم و تنها از تو کمک مي خواهيم".

·     اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ: "ما را به راه راست هدايت فرما".

·     صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ : "راه آنان که به آنها نعمت دادي".

·     غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ: "نه راه کساني که بر آنها خشم شده است".

·     وَلاَ الضَّالِّينَ: "و نه راه گمراهان".

·     قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ : "بگو اوست خداي يکتا".

·     اللَّهُ الصَّمَدُ : "خداي بي نياز".

·     لمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ: "خدايي که نه فرزند کسي است و نه فرزندي دارد".

·     وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ: "وهيچ کسي، همتاي او نيست".

·     سُبحانَ ربٌي العظيمِ وَبحمدهِ: "پروردگار بزرگ من پيراسته و منزه است و او را ستايش مي کنم".

·     سُبحانَ ربٌي الاعلي وَبحمدهِ: "پروردگار من از همه کس بالاتر و منزه است و او را مي ستايم"

·     اشهَدُ اَن لا اِلهَ الا اللهُ وَحدهُ لا شريکَ لَهُ: "گواهي مي دهم که جز آفريدگار، خدايي نيست و يکتا و بي همتاست و شريک ندارد".

·     واشهدُ انٌ محمداً عبدُهُ ورَسُولُهُ: "وگواهي مي دهم که محمد (ص) بنده و فرستاده خداوند است".

·     اللهُمٌ صَلٌ علي محمٌَدٍ والِ مُحمٌد: "خداوندا! بر محمد و خاندان او درود فرست".

·     سُبحانَ اللهِ والحَمدُ للهِ وَلا اِلهَ الاّ اللهُ واللهُ اکبرُ: "خداوند از هر عيبي پاک و منزه است و حمد و سپاس مخصوص خداوند است و جز او پروردگاري نيست و خدا بزرگتر و برتر از هر چيز است".

·     السلام عليک ايها النبي ورحمة الله وبرکاته: "سلام و رحمت و برکات پروردگار بر تو باد اي پيامبر".

·     السلام علينا وعلي عباد الله الصالحين: "سلام بر ما (نمازگزاران) و بر بندگان نيکوکار خداوند".

·     السٌلامُ عَليکُم ورحمة اللهِ وبرکاتُهُ: "سلام و رحمت و برکات خداوند بر شما (مؤمنين) باد".

·     ربنا اتنا في الدنيا حسنة وفي الاخرة حسنة وقنا عذاب النار: "پروردگارا!: هم دنيا و هم در آخرت، به ما نيکي عنايت فرما و ما را از عذاب آتش جهنم نگه دار".

[ جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, ] [ 20:22 ] [ علی اکبری ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 61
بازدید کل : 292569
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب