علی اکبری - شاهد

علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مهدی عنابستانی به نام خدا مقدمه: با عرض سلام وادب به شما خواننده عزیز که وقت خود را گذاشتید، تا مطلب بنده را که از بازدید یک کارخانه ی شیر پگاه است ، بخوانید امیدوارم تا حدودی نیاز شما خواننده عزیز را بر طرف کنم. مراحل تولید شیر، پنیر، کره، خامه پگاه ماشین های حمل شیر ممکن است ، ماشین هایی 2،5،و10تنی باشد، ودر صورتی در تانکرها ذخیره می شود که کیفیت شیر خوب باشد. ساعت تولید در هرروز کارخانه ی پگاه 5الی6ساعت است.فیلتر ها می توانند شیر را غلیظ کنند، آب از شیر جدا می شود، از شیر غلیظ شده پنیر درست می کنندو شیر را پاستوریزه می کنند و بازهم غلیظ می کنند. شیروونی: این مرحله 20دقیقه طول می کشدودر این مرحله گرما می دهند تا به لخته لخته تبدیل شود و سپس کا غذی به نام رو تابین روی لیوان ها گرفته می شود ودرب پنیر بسته می شود و در داخل یک کارتون بسته بندی می شود و 2روز در سرد خانه نگه داری می شود. آب نمک: آب نمک آبی است که از خود پنیر جدا می شود. چرا نباید پنیر را خالی خورد؟ به علت کلسیم زیادی که پنیر دارد باید با مقداری پنیر خورد چون به دلیل این که گردو فسفر دارد باید خورد تا برای بدن ما ضرری نداشته باشد. نکته{ هر 5.200کیلو گرم شیر 1کیلو پنیر می دهد.} دستگاه تلمبه زن یا تلمبه چرم:خامه پاستوریزه می شود و با 40%چربی بعد داخل چرم ریخته می شود 30 الی 40دقیقه می چرخد و تبدیل به کره می شود و گلبول های چربی بر اثر چرخیدن به توده های چربی تبدیل میشود و بعد هم می چرخد و کره به دست می آید. انواع کره: کره شیرین، کره ترش و کره سفید. شرایط متعادل شیر: شیر متعادل 3.5تا4%چربی دارد ودر صورتی آن را متعادل می کنند که یا از شیر چربی می گیرند و یا به آن چربی می دهند. وچربی شیر براساس نوع محصول درست می کنند.شیررا می جوشانند و بر درجه ی45 سرد می کنند. آمونیاک: {ماده ای است سرد کننده.} تفاوت استریله کردن با پاستوریزه کردن: 1-شیری که استریله شده است فاسد نمی شودو فساد پذیر نیست.آن شیر نیاز به مواد نگه دارنده ندارد ومدت طولانی تری دارد ودر دمای 141درجه در مدت کم سرد می شود واستریل می شود. 2- پاستوریزه: 1%میکرب غیر بیماری زا است میتوانند فعالیت کنند وشیر را ترش کنند. مدت زمان استریل:6ماه پاستوریزه:2روز شیرخشک:2سال خاصیت شیر استریله از پاستوریزه بد تر است زیرا شیر استریله را با دمای بالا می جوشانند ولی پاستوریزه را با دمای کم تر . شیر گاوی که می اید 2.5% از کل چربی ان استفاده می شود بقیه ی چربی برای خامه، کره،وسرشیر استفاده می شود. سرشیر خود چربی هستند که دارای ویتامین های زیادی هستند. طرز کار دستگاه تتراپک:این دستگاه دمای ماده اولیه پاستوریزه شده را به 4 درجه وبتدریج وطی مراحل مختلف توسط آب داغ تحت فشار 4بار به صورت غیر مستقیم به ذمای 140درجه می رساند ومحصول را 2 الی 4 ثانیه در این دما نگه می دارد تا میکرب ها از بین برود. با تشکر از شما خوننده عزیز حاج مهدی عنابستانی کلاس3راهنمایی مدرسه جعفری دبیر:آقای علی اکبری


[ 5 اسفند 1391برچسب:, ] [ 21:19 ] [ ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب