علی اکبری - شاهد

علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





  جوراب های نانو

از جمله مهمترین ویژگی هایی که برای حوراب های نانو ذکر می شود خاصیت ضد بو و قارچ و حساسیت این محصولات است.

   ما در گفتگویی که با دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام داده ایم به طور کلی به بررسی الیاف نانو و پارچه هایی که در آنها از فناوری نانو و نانو سیلور استفاده شده است می پردازیم .

نانو فن آوری▪ آقای دکتر! محصولات نانو از کجا سرو کله شان پیدا شده است؟
   ـ تکنولوژی نانو، صنعت پارچه را بهبود بخشیده و باعث بادوام شدن پارچه و افزایش مقاومت در برابر آب، روغن ها، آلودگی ها و سایر مواد شیمیایی شده است. در طبیعت هم پدیده نانو دیده می شود؛ به طور مثال، برگ لوتوس (نیلوفر آبی در مصر) توسط پوسته های نانو مومی شکل پوشیده می شود که آب باعث حبابی شدن ساقه شده و به آسانی می افتد یا در بین میوه ها پوست هلو که توسط موئینه های ظریف پوشیده می شود با نفوذ آب آسان کنده می شود.


▪ چرا از آنها در ساخت لباس شناگران یا پلیس استفاده می شود؟
   ـ پارچه های نانو که در کارخانجات ساخته می شوند در برابر آب و رنگ ها نفوذناپذیرند بنابراین در شناگران حرفه ای، پارچه های نانو با عدم نفوذپذیری آب باعث سرعت شناگر می شود. همچنین در شست وشوهای مکرر یا مخلوط با پارچه های رنگین دیگر اگر شسته شوند رنگ آن پارچه های دیگر را به خود نمی گیرد. از طرفی پارچه های نانو بسیار سبک بوده و مانع انتقال حرارت محیط به بدن می شود بنابراین مصرف این گونه پارچه ها در ارتش، پلیس و پرسنل آتش نشانی و… کمک زیادی کرده است؛ چرا که پارچه های نانو هیچ گونه تحریک پوستی حتی در افراد حساس ایجاد نمی کند و برای بیماران اگزمایی و کودکان مناسب است.
   از مزایای مهم پارچه های نانو مقاومت در برابر آتش و نور آفتاب است.



[ 11 آذر 1392برچسب:, ] [ 16:20 ] [ ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب