علی اکبری - شاهد

علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ب) نحوه تنظيم مقالات
مقالات ارسالي بايد از ساختار علمي برخوردار باشند؛ يعني داراي عنوان مشخصات نويسنده، چكيده، كليدواژه‏ها، مقدّمه، بدنه اصلي، نتيجه و فهرست منابع باشند.
1. چكيده: چكيده فارسي مقاله  چكيده بايد به اختصار شامل: بيان مسئله، هدف پژوهش، روش و چگونگي پژوهش و اجمالي از يافته‌هاي مهم پژوهش باشد. در چكيده از طرح فهرست مباحث يا مرور بر آنها، ذكر ادلّه، ارجاع به ماخذ و بيان شعاري خودداري گردد.
2. كليدواژه‏ها: شامل حداكثر 7 واژه كليدي مرتبط با محتوي كه ايفاكننده نقش نمايه موضوعي مقاله باشد.
3. مقدمه: در مقدّمه مقاله، مسئله تعريف، به پيشينه پژوهش اشاره، ضرورت و اهميت پژوهش طرح، جنبه نوآوري بحث، سؤالات اصلي و فرعي، تصوير اجمالي ساختار كلي مقاله بر اساس سؤالات اصلي و فرعي مطرح و مفاهيم و اصطلاحات اساسي مقاله تعريف گردد.
4. بدنه اصلي: در سامان‏دهي بدنه اصلي مقاله لازم است:
الف) ماهيت، ابعاد و زواياي مسئله خوب توصيف و تحليل شود.
ب) آراء و ديدگاه‌ها، به همراه ادلّه آنها به طور مستند بيان، تجزيه و تحليل گردد.
ج) نظريات رقيب، به طور مستدل نقد و ارزيابي شود.
د) نظريه مقبول ابداع يا اختيار و سپس، تبيين و توجيه كافي از آن به عمل آيد.
5. نتيجه گيري: نتيجه بيانگر يافته‌هاي تفصيلي تحقيق است كه به صورت گزاره‏هاي خبري موجز بيان مي‌گردد. از ذكر بيان مسئله، جمع‌بندي، مباحث مقدّماتي، بيان ساختار مباحث، ادله، مستندات، ذكر مثال يا مطالب استطرادي در اين قسمت خودداري شود.
6. فهرست منابع: اطلاعات كتابشناختي كامل منابع و ماخذ تحقيق (اعم از فارسي، عربي، و لاتين) در انتهاي مقاله براساس شيوه نامه مصوب مجله آورده مي‌شود.




[ شنبه 8 مهر 1391برچسب:, ] [ 23:28 ] [ علی اکبری ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب