علی اکبری - شاهد

علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






انواع فیوزها از نظر ساختار:
1-فیوزهای فشنگی  2-اتوماتیک(آلفا)  3-مینیاتوری  4- بکس   5-کاردی(تیغه ای)   6-شیشه ای یاکارتریج   7- فیوزهای فشار

در ساختار فیوزهای فشنگی یا ذوب شونده از یک سیم حرارتی که درمقابل افزایش جریان بیش ازحدمجاز، ذوب شده و ارتباط راقطع می کند؛ استفاده می شود. از آنجایی که عمل قطع جریان همراه جرقه می باشدجهت خفه(خاموش) و خنک کردن جرقه در داخل فشنگ از خاک نرم کوارتز همراه براده های سرامیک استفاده می شود.

فیوزهای مغناطیسی(خودکار):
در فیوزهای مغناطیسی به طور معمول دو عنصر مغناطیسی و حرارتی وجود دارد.عنصرِ مغناطیسیِ(رله مغناطیسی)این فیوزها اتصال کوتاه(افزایش آنی جریان) و عنصرِ حرارتیِ آن اضافه بار تدریجی(افزایش تدریجی جریان) را قطع می کند. دونوع معمول فیوزهای اتوماتیک عبارتنداز:
الف) فیوزآلفا  ؛  ب)کلیدفیوز مینیاتوری: این فیوز به صورت تک فاز و سه فاز ساخته می شود و دارای یک کلید قطع و وصل می باشد.

فیوز مینیاتوری تک فاز


این فیوز پرکاربردترین نوع فیوزها بوده و از سه قسمت رله مغناطیسی(رله جریان زیاد زمان سریع)، رله حرارتی یا بی متال(رله جریان زیاد تاخیری) و کلید تشکیل شده است .این مجموعه را کلید موتور نیز می نامند .این کلیدها در دو نوع L و G ساخته می شوند .نوع L در مصارف روشنایی بکار می رود و تندکار است و نوع G در راه اندازی وسایل موتوری مورد استفاده قرار می گیرد و کندکار است.




موضوع مطلب : کار با برق, آموزش حرفه و فن, کلاس دوم, کلاس اول, کلاس سوم,
 


[ دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, ] [ 18:40 ] [ علی اکبری ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب