علی اکبری - شاهد

علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مركز تحقيقات ساختمان و مسكن تاييد و معرفي كرد
روش هاي جديد ساختمان سازي مبتني بر فن آوري هاي نوين

با توجه به برنامه ريزي دولت در تبصره 6 بودجه سال 86، تسهيلات ويژه اي جهت استفاده از توليد صنعتي ساختمان در نظر گرفته شده و قرار است به كليه ساخت وسازهاي منطبق با روش هاي نوين صنعتي و مورد تاييد وزارت مسكن، تسهيلات بانكي تعلق گيرد.
استدلال وزارت مسكن براي ارائه تسهيلات مذكور اين بوده كه به كارگيري روش هاي صنعتي در ساختمان سازي باعث افزايش سطح كيفي ساختمان ها، افزايش ايمني، كاهش وزن سازه و به صرفه جويي اقتصادي و كاهش زمان ساخت خواهد انجاميد.
به اين ترتيب، ساختمان هايي كه با اين روش ها احداث مي شود علاوه بر تسهيلات بانكي موضوع آيين نامه اجرايي بند «د» تبصره 6 قانون بودجه امسال تا 50درصد يارانه نرخ سود نيز به آنها اختصاص مي يابد.
بر همين اساس چندي پيش 5 فن آوري جديد از ميان تعداد زيادي از طرح هاي ارائه شده به مركز تحقيقات مسكن و ساختمان در وزارت مسكن و شهرسازي به تاييد رسيد.
همچنين بنا به گفته دكتر سيدمحمود فاطمي عقدا، رييس مركز تحقيقات مسكن و ساختمان 3 ، فن آوري جديد ديگر نيز به تاييد نهايي اين مركز رسيده است.
وي درباره جزئيات اين فن آوري ها به دنياي اقتصاد گفت: فن آوري سيستم نماي تخته سيمان روي عايق حرارتي متعلق به كشور تركيه است و فن آوري بسيار مناسبي براي تمامي ساختمان ها، اهداف عايق كاري و تامين مبحث 19 مقررات ملي ساختمان مبني بر بهينه سازي مصرف انرژي را تامين مي كند.
روش اجراي يكپارچه سازه بتن آرمه متشكل از ديوار و سقف ديگر فن آوري جديد و مورد تائيد مركز تحقيقات است كه تكنولوژي آن منحصر به كشور اسپانيا بوده و با توجه به يكپارچه بودن سيستم سازه اي آن، روش مناسبي براي احداث ساختمان هاي ميان مرتبه است؛ زيرا به لحاظ فني و اقتصادي توجيه پذير بوده و كنترل كيفيت آن در محل كارگاه سهل تر است همچنين در مقايسه با روش هاي اجرايي فعلي در بحث ساخت وساز به لحاظ تسريع در عمليات اجرايي مي تواند مسائل مربوط به هزينه را حل كند.
عنوان سومين تكنولوژي تاييد شده «بتن هوا دار اتوكلاو شده (بتن گازي) است كه فن آوري آن به كشور آلمان تعلق دارد و به علت وزن كم، عملكرد حرارتي مناسب، افزايش سرعت ساخت، كاهش مصرف مصالح ساختماني، مقاومت در برابر آتش و آكوستيك مناسب مي تواند كاربرد وسيعي در صنعت سا ختمان سازي كشور ما داشته باشد.
وي يادآور شد: از ابتداي سال جاري تاكنون، 98 شركت، متقاضي فن آوري هاي جديد بوده اند كه از اين تعداد تاكنون درخواست 8شركت به تاييد نهايي رسيده و 7درخواست نيز به زودي تعيين تكليف شده است و به تاييد مي رسد.
وضعيت مابقي درخواست هاي ارائه شده به مركز تحقيقات ساختمان و مسكن نيز ظرف يك ماه آينده مشخص مي شود.
وي اظهار كرد: مركز تحقيقات نيز به طور مستقل 25 سيستم و زيرسيستم ساختماني را در دست مطالعه دارد و اميدواريم بررسي و تطبيق آنها به لحاظ سازه اي در رعايت ضوابط و مقررات ايراني تا پايان امسال به پايان برسد.



[ چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, ] [ 15:45 ] [ علی اکبری ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب