علی اکبری - شاهد

علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرامش

ایده های جدید زمانی که شما استرس دارید خلق نمی شوند ولی زمانی که آرامش داشته باشید ذهن شما بسیار آسان تر می تواند این کار را انجام دهد پس سعی کنید کارهایی مثل قدم زدن، گوش دادن به موسیقی یا هرفعالیت دیگری که به شما آرامش می دهد را انجام دهید و بعد از آن به محیط کار خود بازگردید بدون شک ایده های خوبی به ذهن شما می رسد.

انتظار نداشته باشید

اگر شما بدون انتظار داشتن نتیجه ی خاصی کار خود را انجام دهید شانس شما برای داشتن ایده های خوب و بدست آوردن نتایج بهتر افزایش می یابد.

با خودتان راحت باشید

انتقاد کردن از خودتان را متوقف کنید و خود همانگونه که هستید بپذیرید و به افکار مزاحم اجازه ندهید که ذهن شما را درگیر کنند.

مطالعه کنید


مطالعه کردن به ذهن شما انگیزه می دهد. ممکن است که مطالعه کردن برای شما یک کار خسته کننده باشد در اینصورت شما می توانید با مطالعه کتابهای کوچک اینکار را انجام دهید. مثلا شما می توانید کتاب مورد علاقه خود که حتی می تواند در زمینه ورزش باشد را نیم ساعت قبل از خواب مطالعه کنید و همین امر به بهبود وضعیت ایده پردازی در ذهن شما کمک می کند.

موسیقی گوش کنید

آلبرت اینشتن می گوید که من خلاقیت خود را مدیون گوش کردن به موسیقی های Mozart هستم. امروزه علم ثابت کرده است که گوش دادن به موسیقی هایی با قالب و محتوای قوی که بر اساس یک قاعده خاص درست شده اند به افزایش خلاقیت کمک می کنند.

 

از دیگران کمک بخواهید

اصلا از اینکه از دیگران بخواهید تا با ایده هایشان به شما کمک کنند ترس نداشته باشید. کمک گرفتن از دیگران می تواند شروعی باشد تا شما از مشکلاتی که در هنگام طرح یک ایده داشته اید پرش کنید و با ایده های جدید روبرو شوید

دید خود وسعت بدهید

کارهایی را که تا به حال انجام نداده اید انجام بدهید. با انجام این کارها ایده های جدید زیادی در ذهن شما پدیدار می شود.

زغال اخته بخورید


گفته می شود که زغال اخته دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که برای تقویت ذهن و قدرت تفکر شما بسیار مناسب می باشد.

پازل حل کنید

حل کردن پازل به شما کمک می کند که از زوایای مختلف به یک مشکل نگاه کنید.

موسیقی بنوازید

وقتی شما یک ساز می نوازید به شما کمک می کند که در هنگام نواختن این ساز ریتم های مختلفی که به ذهنتان می رسد را عملی کنید و همین امر ایده های زیادی را در مورد ریتم های مختلف به ذهن شما می کشاند و می تواند در زمینه خلاق بودن به شما کمک کند.

زیاد تمرین کنید

درست است که این یک جمله کلیشه ای است که در هر کاری به ما گوشزد می شود ولی همه ما می دانیم که حقیقت این جمله درست است بنابراین اگر یک نویسنده هستید هر روز متنی بنویسید، اگر طراح هستید هر روز یک طراحی انجام بدهید و … . با آموخته های در ذهنتان بازی کنید تا زمانی که به آنها نیاز دارید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید.


[ یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, ] [ 22:38 ] [ علی اکبری ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب